Alla inlägg den 21 april 2018

Av Carina Jernberg - 21 april 2018 17:51

nu ska jag berätta en historia om hur det kan gå till när af och fk inte vet vad dom ställer till med för oss människor,

Efter två års sjukskrivning kände jag mig äntligen klar att prova på att jobba igen, ja till och med glad.

Vi hade två möten, ett var läkaren och fk med på, det andra var med af och fk. Dom lovade att det inte skulle bli nåra problem.

Det var nämligen så att mitt jobb hade gått i konkurs så jag skulle få äran att gå på livsresurs, något af köpte tjänster av.

8 januari skrev jag in mig på af. den 15e mars skrevs jag in på livsresurs. Då hade min tid gått gått åt att överklaga avslag jag fått från årsskiftet, jag har överklagat och skickade till och med in ett erkännande som af skrivit att det var dom som gjort fel. Överklagat igen med hjälp av handläggaren men inget resultat.

Det är nu tack vare min äldsta dotter och min vän som sagt att jag ska gå tiil kommunens ombud. Där går igenom allt och jag har massor av papper med. Avslag, erkännande bla bla. Det blev ett långt besök.

Jag hade aldrig hållt på så här länge om det inte vore för hans (Tomas ombud) hjälp.

Jag har lånat pengar, varit borta och ätit försökt betala nån räkningar i början. Jag har fortsatt gått på livsresurs och lämnat in rapporter till både af och kf och får så klart avslag.

Ombudet ordnade så socilen betalade min medecin, när jag var dit och hämtade en rekvision så ifrågasatte dom om medecinen var viktig.

Fick en tid där veckan efter och dom tyckte jag skulle komma. Gick dit då tänkte att då ser det ut som jag gjort allt.

Efter det besöket så undrar jag varför någon ens går dit. Det går tydligen inte att få lite akut hjälp utan man ska va stamkund och det säger väl det mesta.  Miljoner frågor och man ska inte ljuga och sen ska hon mycket yngre än mig sitta och läxa upp mig om småsaker i mitt liv.

Nej dra dom åt helvete med vad dom tycker och tänker, det är mina val, min familj och jag avgör själv vilka val jag tar. Har inte hört nått av dom sen jag gick så nu sparase jag väl nån krona åt nan annan.

vi fick nyss reda på att det fanns en ekonomiansvarig på af som ska hjälpa oss kunder när det blir fel.

Ombudet håller på med resterande som behöver göras.

Jag själv sitter här och fick rätt att det var af som gjort fel och att det ska göras lite innan besluten och förnyelser ska bli klar. Vet inte heller hur lång tid det tar.

Det känns som det inte spelar så stor roll nu för fast jag vann så förlorade jag så mycket mer,

Räkningar som ligger på inkasso, skulder,vet inte om jag får bo kvar och så har den där jävla personalen mage att stå och viska om mig när jag är där...

Må karma ta er allihop som var med att rasera, känner mig inte mer motiverad...

Tack min familj i Stockholm och familen Hansson, Mia vem annars, det blev så mycket bättre med er i den här röran.

Och kommunens ombud Thomas, har aldrig mött någon med såna kvalifikationer,allvetare och den bästa man kan ha vid sin sida i sånna här situationer. Tusen tack...

Presentation


Lite av varje kommer upp i min blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

skriv in tips...

Skriv om dig själv...


Ovido - Quiz & Flashcards