Direktlänk till inlägg 12 februari 2017

Sjömansbiff

Av Carina Jernberg - 12 februari 2017 16:07

Hej idag ska vi se om ungarna tar till sig denna maträtt med enkel dessert,


12 potatisar i 1/2 cm skivor

3 lökar i skivor

15 lövbitar i bitar

1 burk lättöl

3 msk tomatpure

1 liter köttbuljong

kryddpeppar och lagerblad efter smak


Stek löken för sig, stek sen potatisen för sig med salt/peppar och gör lika med lövbiten.

Ta fram grytan och varva potatis, lök, kött och i med tomatpure.

Häll över buljong och öl. Det ska helst täcka, i med krydddor och på med lock.

Puttra på tills du tycker den är klar. servera med gronsakerefter smak...

Till efterätt blir det bara chokladpudding idag...

   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Jernberg - 23 november 2021 23:03

Det var en fin dag i förrgår...  Jag har funderat så många gånger hur det skulle kännas att se dig efter denna långa tid. Skulle jag sakna dig?  Skulle jag bli ledsen, må dåligt eller hur skulle det bki?  Så igår denna somiga fina dag... jag ha...

Av Carina Jernberg - 8 november 2019 13:56

Livet... Ibland känns det skönt att leva och ibland mindre skönt.  Ibland tar vi oss igenom det mesta enkelt och ibland behövs hjälp för att ta sig igenom det. Ibland syns det på oss hur vi mår och ibland inte.  Ingens liv är likt den andres ...

Av Carina Jernberg - 7 maj 2019 01:35

Jag minns en kväll den 11 juni 1980.  Det var en lagom varm kväll och mörkt ute. Jag och min vän hade firat hela dagen, det var min dag. Vi var unga, barnsliga men lyckliga. Vi hade skrattat mest  hela dagen och haft massa skoj. Den kvällen...

Av Carina Jernberg - 5 maj 2019 12:39

Idag när vi var ut på vår vanliga morgonpromenad så kom jag att tänka på Pride. Det är ju snart sommartider och i år ska jag bara gå på en av dom...Jag ska ta mig den tiden, absolut.. Jag skulle så gärna vilja göra det där fotogalleriet med utk...

Av Carina Jernberg - 12 april 2019 22:14

Det var ingen som frågade om mina egna ord när ni skvallrade runt om mig. En del av er känner inte ens mig. En situation som inte var meningen uppstod och då kom ni gamar snabbare en blixten. Utan en tanke på sanning eller konsekvent. Ett skydd...

Presentation


Lite av varje kommer upp i min blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

skriv in tips...

Skriv om dig själv...


Skapa flashcards