Alla inlägg under november 2016

Mat

Av Carina Jernberg - 27 november 2016 20:22

Hejsan

Idag har vi varit ner på julskyltning med stor del av min familj. Det var blåsigt och inget speciellt att se.

Men vi fick umgås och fika lite och det var ju hela grejen.

Sedan lagade jag en sen middag som blev populär,

Jag oljade en plåt och satt ugnen på 225 grader.

Fyllde den med råa och ansade grönsaker, potatis, morot, palsternacka, rödlök, vitlöksklyftor,champinjoner, brysselkål,

tomat och kryddade med timjan, paprika, svartpeppar och på med lite mer olja.


Jag fyllde en ytterfile med gorgonzola och kryddade med salt, svartpeppar, och paprika. stekte yta i stekpanna och sedan färdigt i ugn.

Stekte lök och kantareller, la dem i botten. Skivade filen och la ovanpå,på med creme freiche smaksatt med chilipaprika. På med lite extra bitar söt paprika.

Över detta täcktes med riven ost och hällde grädde över. In i ugnen mot slutet innan grönsakernaär klar. Sänk ugnen till 175 grader. Njut


     

Av Carina Jernberg - 21 november 2016 16:59

Hejsan...nu var det ett tag sen jag skrev nått.

Fantasin i köket kan svårt ibland. Men min dag i köket gick hem.


Jag stekte röd lök och kantareller, kryddade lite. La deti botten på formen.

Stekte kryddad fläskfilebitar som var bankade och la dom ovanpå lök o kantarellerna.

Hällde grädde och lite soya i stekpannan, vispade och hällde över fläskfilen.

På med fetaost, grillad paprika och valfri ost. in i ugnen.

Till detta serverade jag strips. Superb...

Av Carina Jernberg - 21 november 2016 16:59

Hejsan...nu var det ett tag sen jag skrev nått.

Fantasin i köket kan svårt ibland. Men min dag i köket gick hem.


Jag stekte röd lök och kantareller, kryddade lite. La deti botten på formen.

Stekte kryddad fläskfilebitar som var bankade och la dom ovanpå lök o kantarellerna.

Hällde grädde och lite soya i stekpannan, vispade och hällde över fläskfilen.

På med fetaost, grillad paprika och valfri ost. in i ugnen.

Till detta serverade jag strips. Superb...

Presentation


Lite av varje kommer upp i min blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

skriv in tips...

Skriv om dig själv...


Ovido - Quiz & Flashcards